Qics in gesprek met Balance

“Sinds QicsTime is er meer ruimte voor nieuwe projecten en uitdagingen”

Balance is een bureau voor project- en interim-management. Zij voert complexe en omvangrijke projecten en veranderingstrajecten uit. Balance focust op een drietal werkgebieden: financieel, juridisch en technisch management. Verder is zij gespecialiseerd in Nederlandse en Europese subsidiedienstverlening.

Cindy Greuter is Assistent Hoofd Finance en in die rol biedt zij ondersteuning aan de Manager Hoofd Finance. Ze ondersteunt interne projecten en is tevens administrateur van Hudson Netherlands BV. Balance gebruikt QicsTime nu 2 jaar voor haar urenregistratie. Voor ons een reden om te vragen hoe Balance het gebruik en de overgang heeft ervaren.

 

In het verleden maakten jullie gebruik van een andere oplossing voor CRM, facturatie en urenregistratie. Waarom was Balance op zoek naar een nieuw systeem? We maakten gebruik van AccountView, maar wilden ons systeem gelijk trekken aan die van onze moedermaatschappij in de Verenigde Staten. Zij maken gebruik van Exact Synergy en Exact Globe.

Waarom hebben jullie voor Qics gekozen? Tijdens de positieve gesprekken met onze automatiseerder QUBE, waarin wij onze wensen duidelijk maakten, gaven zij ons te kennen dat wij het beste van QicsTime gebruik konden maken voor onze urenregistratie. QicsTime voorziet in onze wensen en het integreert met de oplossingen van Exact..

Balance detacheert hoogopgeleiden veelal aan (semi-)overheid Op welke wijze verzorgden jullie de urenregistratie voor het gebruik van QicsTime? Alles werd handmatig verzorgd. Periodiek kregen we een kleine 200 urenbriefjes zoals men die wellicht nog wel kent uit het verleden bij een uitzendbureau. Vervolgens werden de gegevens handmatig in het systeem ingevoerd. Een tijdrovende en foutgevoelige klus.

Is de situatie veranderd na het in gebruik nemen van de nieuwe systemen? Professionals en interne medewerkers registreren nu zelf hun uren via QicsTime. Het was een cultuurwijziging waar een deel van hen aan heeft moeten wennen. Een groot voordeel is de gebruiksvriendelijkheid van QicsTime. Dat heeft mensen overtuigd. De Business Managers hebben beter inzicht in de uren van de professionals en kunnen hier zelf controle op toepassen. Sinds QicsTime is er voor mij meer ruimte voor nieuwe projecten en uitdagingen. Het handmatig invoeren van uren heeft plaatsgemaakt voor het accorderen van uren. Persoonlijk kan ik mij nu meer concentreren op het begeleiden en ondersteunen van interne projecten.

Een groot voordeel is de gebruiksvriendelijkheid”

 

Gebruikers ervaren QicsTime als gebruiksvriendelijk. Wat maakt QicsTime prettig om mee te werken? QicsTime werkt gemakkelijk en snel. Het is voor iedereen beschikbaar via een browser. Voor onze administratie hebben wij altijd een handtekening nodig van de opdrachtgever. Waar dat vroeger gebeurde met handgeschreven briefjes, kunnen de mensen tegenwoordig hun ingevoerde uren eenvoudig uitprinten. Wij zien direct in het systeem wat er geschreven is en wachten dan alleen nog op de handtekening.

Hoe heeft u de service ervaren? QUBE is voor ons een waardevolle gesprekspartner. Bij vragen kloppen wij dan ook eerst bij hen aan. Als partner van Qics hebben zij gecertificeerde QicsTime medewerkers in dienst en beschikken zij over veel kennis. Vervolgens kan QUBE goed inschatten of het nodig is om met Qics contact op te nemen.

Wat zijn uw toekomstplannen en hoe kan Qics hierin een rol spelen? In de toekomst willen we graag uren digitaal laten accorderen door de klant. Daarmee elimineren we de laatste handmatige handeling in het proces en kunnen we het nog beter automatiseren. De noodzaak voor een handtekening zou dan vervallen. We zijn al in gesprek met Qics over mogelijke oplossingen en hebben ons beschikbaar gesteld voor een pilot-traject. Steeds meer klanten willen de factuur per e-mail ontvangen in plaats van per post. Hier zijn al mogelijkheden voor in het systeem en daar willen we in de toekomst gebruik van gaan maken.

Wilt u meer weten over QicsTime? Neem dan contact op met Qics via 071-7501530 of mail naar sales@qics.nl voor meer informatie. Wij helpen u graag verder.

  • 29-02-2016

Iets voor u?

Bekijk wat QicsTime voor uw organisatie kan betekenen.
AFSPREKEN   

Op de hoogte blijven?

Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden